Samenwerken in de Cloud met Agé

dropbox
U heeft wellicht al veel over het werken ‘in de cloud’ gehoord op radio en tv. Maar wat houdt het nou precies in? Dat is een enigszins technisch verhaal, maar we zullen het proberen zo eenvoudig mogelijk aan u uit te leggen. De “cloud” is in de basis een verzameling van computersystemen dat over de gehele wereld verspreid staat. Bestanden die u in de cloud zet, worden over al deze computersystemen verdeeld en worden onderling gesynchroniseerd. Dit betekent dat als zo’n computersysteem kapot zou gaan, er nog tal van andere computersystemen zijn die uw bestanden hebben geborgd. Een ander voordeel is, dat deze bestanden overal voor u toegankelijk kunnen zijn, gezien de bestanden niet ergens fysiek op een lokaal computersysteem binnen uw kantoor staan.

Samenwerken in de cloud en veiligheid met Dropbox

Veiligheid is een groot goed. Zeker als het gaat om cloud computing. Daarom kiest Agé Accountancy specifiek voor Dropbox voor bedrijven. Wij gebruiken dus niet de gratis versie voor consumenten! De bescherming van de gegevens van uw bedrijf heeft onze hoogste prioriteit. Dropbox voor bedrijven werkt met een sterke sleutel-encryptie tijdens verzending en in rust. Ook maakt Dropbox gebruik van bestandssegmentering en -hashing om opgeslagen gegevens te anonimiseren. De gegevens zijn dus nooit te traceren naar de bron. Zo kunnen kwaadwillenden niet via door u geplaatste bestanden toegang verkrijgen tot uw eigen computer. Dropbox ondergaat regelmatig SSAE 16 SOC-audits, met SOC 2 Type 2- en SOC 3-rapporten die ook voor iedereen beschikbaar zijn. Agé kan, indien gewenst, specifieke accounts nog verder beveiligen met authenticatiefuncties zoals eenmalige aanmelding (SSO) en tweestapsverificatie via bijvoorbeeld een mobiele telefoon.

Een mooi technisch verhaal, maar wat zijn de voordelen?

Het grootste voordeel is dat zowel u als wij razendsnel toegang hebben tot bestanden die voor zowel uw organisatie als voor ons belangrijk zijn. Heeft u met spoed uw KvK-uittreksel nodig? Geen probleem! Binnen 10 seconden kunt u deze inzien, vanaf uw computer op kantoor, thuis, op uw tablet of op uw telefoon. Dropbox integreert volledig in uw organisatie en werkt nauw samen met al uw apparaten. Ook hoeft u niet steeds het internet op om bestanden in te zien of te uploaden, maar is uw Dropbox archief gewoon als elke andere folder te benaderen via uw lokale bestandsverkenner. Dropbox werkt op Windows, Apple, iOS en Android. Ook houdt Dropbox uw documenten goed bij. Versiebeheer en integratie met uw CRM systeem behoren tot de mogelijkheden.

Wilt u meer weten over de cloud en Dropbox?

Wij geven u graag verdere uitleg over de mogelijkheden van samenwerken in de cloud en welke voordelen voor u van toepassing zijn. Neem eens vrijblijvend contact op met Agé en laat u verbazen!